Hoofdbeeld voor
vraag
De onderneming die nu CUT THE CRAP. heet was Triple Glass Software. De vraag die DOOR kreeg was te kijken naar hun positionering en hun stijl van communicatie. Doelstelling was een heldere profilering op basis van wie ze echt zijn en waar ze voor staan. Ontwikkelaars van software mét verstand van bedrijfsprocessen, werkend vanuit een eigen en dus onafhankelijk software platform.
oplossing
Samen met de drie oprichters van CUT THE CRAP. hebben we één dagdeel gespendeerd aan het definiëren van de kernwaarden en vanuit welke gedeelde visie zij zijn gaan ondernemen. Als snel bleek dat bedrijf en product door elkaar liepen; cru gesteld ze liepen elkaar voor de voeten. Vanuit de identiteitssessie aangevuld met een marktanalyse hebben we twee mogelijke scenario’s uitgewerkt tot een 'merkwijzer'. Al snel kwamen we tot de ontdekking dat het begrip 'weglaten van onzin in onze software' niet alleen van toepassing is voor de software die ze produceren maar ook voor hun manier van werken, analyseren, adviseren en oplossen. Dat is CUT THE CRAP.
resultaat
Een heldere huisstijl op basis van de 'Merkwijzer'. In dit geval betekent dit recht voor z'n raap, tikkie brutaal maar zeer betrouwbaar. Alles in één no-nonsense kleur. Verder ontwikkelden we - om de communicatie naar mogelijke prospects te vergemakkelijken - een aantal case sheets en natuurlijk een duidelijke no-nonsense website.

positionering en visuele identiteit

Klant: Cut The Crap

Los beeld van case 'resultaat'

Logo design

Los beeld van case 'resultaat'

Stationery

Los beeld van case 'resultaat'

Webdesign

Los beeld van case 'resultaat'

Give-a-way

Los beeld van case 'resultaat'

Product logo

Los beeld van case 'resultaat'