Hoofdbeeld voor
Vraag
De Rabobank Westelijke Mijnstreek timmert al jaren stevig aan de weg. Dit wordt als zeer succesvol ervaren. De Rabobank heeft in de voorbije jaren hard gewerkt aan het verbeteren en verbreden van haar virtuele dienstverlening. Klanten kunnen tegenwoordig snel en veilig online bankzaken regelen, waar en wanneer het uitkomt. Maar het persoonlijke contact, dat hierdoor wat meer op afstand is gekomen, wordt door sommige klanten als een gemis ervaren. Met name door mensen voor wie het minder vanzelfsprekend of makkelijk is online bankzaken te regelen. Concreet is de vraag om de verbinding te maken met de klant middels een nieuwe campagne. Niet alleen zichtbaar en voelbaar maar zeker door persoonlijke verbondenheid en hoe dit te vertalen naar een communicatie campagne.

Uitvoering
Onder het motto ‘dichtbij’ start Rabobank Westelijke Mijnstreek met een campagne in Geleen, om op een laagdrempelige en persoonlijke manier zichtbaar en aanwezig te zijn in de kern. Niet met een bankkantoor, maar met een bankmedewerker die dáár is waar men hem nodig heeft. Om vragen te beantwoorden, men te adviseren of om op weg te helpen om zelfstandig te bankieren. Eigenlijk met alle dagelijkse bankzaken waarvoor men normaal gesproken de bank zou bellen, mailen of bezoeken én even zo belangrijk: als host naar andere vakinhoudelijke collega’s binnen de bank.

Door op deze manier ‘dichtbij’ te zijn, speelt Rabobank Westelijke Mijnstreek in op de behoeften van haar klanten om dichterbij te zijn. De bank onderzoekt middels deze campagne nu of de aanwezigheid van een bankmedewerker in de kern het verschil kan maken. Daarbij welke eventuele andere behoeften er leven bij klanten en om haar producten en dienstverlening daar (waar mogelijk) nog gerichter op af te stemmen.

Campagne "Dichtbij de kern"

Klant: Rabobank

Los beeld van case ''