Hoofdbeeld voor
vraag
Givarps is een Zweeds meubelmerk, gerund door de broers Sven en Johan Isaksson. Al 6 jaar maken ze mooie meubels van lokale materialen met mensen uit de regio. Ze hebben bij DOOR aangeklopt met de vraag om te helpen bij hun internationale doorbraak en het verstevigen van hun merk. Dit hebben we gedaan aan de hand van het stellen van scherpe doelen. Één van die doelen was de deelname aan een prestigieuze beurs als de Milan Design Week en dan wel op Super Studio.
aanpak
Middels een merksessie in Stockholm en een bijbehorend concurrentieonderzoek zijn we op zoek gegaan naar de relevantie en het onderscheidend vermogen van het merk Givarps. Waar staat het merk voor en hoe beleeft de potentiële consument dit; kortom een meubelmerk is meer dan het meubel an sich!? Modellen werden ingevuld, moodboards gemaakt en bier werd er gedronken... Opmerkelijk genoeg kwam juist door dat laatste naar voren dat de broers al jaren verknocht zijn aan stevige rockmuziek en ze zelf ook een aardig riedeltje spelen. Juist deze gedeelde passie stoppen ze ook in hun merk. Een corporate story uit het leven gegrepen zou je kunnen zeggen.
resultaat
Vanuit de corporate story werd een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Productdesign werd daardoor scherper en nog meer 'eigen'. Dit was het vertrekpunt voor een communicatieplan dat moest uitmonden in de deelname aan Milaan Design Week in SuperStudio. Zo gezegd zo gedaan… Na een 2 dagen durende photoshoot waar DOOR de art-directie en productie verzorgde; ontwikkelde we een nieuwe website waar merk en product op een passende manier samenkomen. Daarbij hebben we voor diverse beurzen en dealers brochures, advertenties en productsheets ontwikkeld.

corporate branding en identiteit

Klant: Givarps (Zweden)

Los beeld van case 'resultaat'
Los beeld van case 'resultaat'
4-delige beschrijving van case 'resultaat' 4-delige beschrijving van case 'resultaat' 4-delige beschrijving van case 'resultaat' 4-delige beschrijving van case 'resultaat'
Los beeld van case 'resultaat'

identiteit

Los beeld van case 'resultaat'

stationery

Los beeld van case 'resultaat'
Los beeld van case 'resultaat'

making of

fotografie